Preskoči na vsebino
en

PROFeKK ni samo faza!

Kako stati in sijati kot filmski profesionalci.

Letošnja navdihujoča osrednja nit festivala, ki z obeleževanjem desetletnice obstoja dokazuje, da predanost razvoju filmske umetnosti vendarle ni le ljubiteljska faza, v svojo mrežo vpleta tudi krepitev kompetenc filmskih in drugih profesionalcev. PROFeKK že sedmo leto zapored kot samostojni strokovni program prinaša vsebine, ki se zaokroženo poglabljajo v teorije in prakse kratkega filma. Na lokaciji Trubarjeve hiše literature tako prvi dan prinaša ustvarjalna filmska znanja uveljavljenih mojstrov scenaristike in montaže. Drugi dan je posvečen praktičnim vidikom: kako preživeti v svetu filma? Dotika se distribucije in raznolikih delovnih področij filmskih poklicev. Ob tem se vse dni odvijajo tudi daljše delavnice za filmske kritike, dokumentariste, animatorje in scenariste.

Deveta scenaristična delavnica Kratka scena po delovni postaji na Mednarodnem filmskem festivalu Kino Otok – Isola Cinema udeležence usposablja na tretjem modulu, katerega gostujoči mentor je Christian Gamst Miller-Harris. Angleško-danski scenarist z več kot desetletjem mednarodnih izkušenj bo na odprtem predavanju za javnost spregovoril o specifikah scenarističnega dela na kratkih in celovečernih filmih.

Kako ključna je filmska montaža v procesu ustvarjanja kratkega filma, bo na mojstrskem tečaju razkril romunski filmski montažer Cătălin Cristuțiu, dolgoletni tesni sodelavec enega najbolj odmevnih sodobnih romunskih režiserjev Raduja Judeja, ki se kot montažer podpisuje pod večino Judejevih filmov. Priložnost za poglobljeno analizo prinaša tudi v kombinaciji s filmskim programom, v katerem se bosta odvrtela dva sklopa kratkih filmov Raduja Judeja.

Drugi dan razgrinja osebne izkušnje in nasvete številnih gostov, ki se ukvarjajo z raznolikimi poklici znotraj filmskega področja. Fokus na distribucijo kratkih filmov prinaša izkušnje belgijskega distributerja Radiator Sales Bena Vanderdaeleja, direktorice festivala kratkih filmov iz Dresdna Anne Gaschütz, in Damirja Grbanovića, soustvarjalca enega mednarodno najuspešnejših slovenskih kratkih animiranih filmov, ki je sam prevzel tudi celotno distribucijsko pot filma.

Z izzivalnim preizpraševanjem danes razširjene prakse številnih profesionalcev na področju filma in širše – zakaj in kako krmariti med več delovnimi področji hkrati, kako se znajti v času prekarnosti in kako (so)ustvariti prihodnost boljših delovnih razmer, se bodo spopadli gostje z multidisciplinarnimi izkušnjami: italijanski filmski kritik Leonardo Goi, portugalski video esejist Luís Azevedo in slovenska filmarka Varja Močnik.

Vsi dogodki bodo potekali v obliki moderiranih pogovorov s filmskimi profesionalci, ki jim bo sledila diskusija z občinstvom.

Ana Cerar