Kratka scena na FeKKu: Christian Gamst Miller-Harris

Začeti z delom – navdih, struktura in teme

 

scenaristična delavnica (javno predavanje in pogovor)

Torek, 15. avgust
11.00–14.00

Hostel Celica
Metelkova ulica 8

Moderira Tanja Hladnik, mentorica Kratke scene, sodelavka programa PROFeKK in direktorica festivala Kino Otok – Isola Cinema.

 

Kratka scena je intenzivna polletna delavnica, ki vključuje spoznavanje teorije in prakse scenaristične obrti, razvoj ideje in pisanje scenarija za kratki film. Letošnja je že osma po vrsti, drugič poteka v prenovljenem in obogatenem formatu, a prvič pod okriljem Društva slovenskih režiserjev in režiserk v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom in v partnerstvu z Društvom za uveljavljanje kratkega filma KRAKEN. Več na dsr.si

Gostujoči mentor Kratke scene Christian Gamst Miller-Harris bo spregovoril o tem, kako na scenarij in proces pisanja gledati kot na orodje, s katerim je mogoče delati. Kako se scenaristi lotevajo projektov, katere teme imajo moč, da lahko nosijo film, kje poiskati navdih in kako postaviti strukturo? Osvetlil bo njegov lasten proces in orodja, ki so uporabna tudi za druge pisce – ko delo teče gladko in ko se zatakne. 

Christian Gamst Miller-Harris je angleško-danski scenarist, ki že od leta 2011, ko je diplomiral iz scenaristike na Den Danske Filmskole, piše izključno za film in televizijo. Med drugim je avtor scenarija za film Brakland/Sticks and Stones, ki je premiero doživel na montrealskem festivalu Nouveau du Cinema (2018), gostoval na številnih mednarodnih festivalih in prejel nagrado danske filmske akademije ter dve nominaciji. Christian je napisal tudi scenarij za film Helium, ki je prejel tako oskarja kot nagrado Robert danske akademije in nagrado OFF mednarodnega filmskega festivala Odense, kot tudi scenarij za MINI, ki je prav tako prejemnik nagrade OFF.

 


Tara Najd Ahmadi + Borjana Gaković

Film kot sredstvo upora

 

Predstavitvi in diskusija

Sreda, 16. avgust
11.00–14.00

Hostel Celica
Metelkova ulica 8

Moderira Anja Banko, filmska kritičarka in sodelavka programskega oddelka Slovenske kinoteke.

 

V svoji predstavitvi bo Tara Najd Ahmadi predstavila svoje raziskovanje in primere prakse, vezane na upor, letošnjo festivalsko temo. Dotaknila se bo tega, kaj pomeni ustvarjati filme, ki v sebi nosijo kolektivni boj, fragmentarne formate in nepopolne zgodbe, hkrati pa tudi osvetlila aktivno obliko upora ki je proces ustvarjanja dialektične vezi z zgodovino.

Tara Najd Ahmadi je ustvarjalka nefikcijskih filmov in akademičarka.

Borjana Gaković se bo posvetila kuratorstvu kot estetski, medijski in kulturni praksi skozi teorije kina kot sredstva upora, teorije, ki razumejo kinematografe kot mesto javne, družbenopolitične in diskurzivne debate. Najsi gre za serijo filmov z določeno temo, eksperimentalni program ali retrospektivo, stoji oblikovanje programa za art kino kot tudi za določene sekcije festivala na presečišču teorije in prakse. To pa vključuje raziskovanje in delo v arhivu ter tudi konceptualne in organizacijske naloge.

Borjana Gaković je akademičarka, kuratorka in publicistka, ki se v prvi vrsti ukvarja s filmom in mediji.

 


Praksa in pedagogika kritike kratkega filma

 

Predstavitve in diskusija

Četrtek, 17. avgust
11.00–14.00

Hostel Celica
Metelkova ulica 8

Moderira Peter Žargi, skladatelj in filmski kritik.

 

Kakšne so aktualne okoliščine ustvarjanja in objavljanja kritike kratkega filma? Kakšno mesto ima refleksija kratkometražcev v filmsko-kritiških delavnicah in kako poteka učni proces? Sodelavci treh filmsko-kritiških delavnic – Muanus Sinanović je mentor delavnice Ostrenje pogleda, Vitja Dominkuš Dreu je mentor delavnice Do zadnje besede, Leonardo Goi Moro je mentor delavnice The END – bodo delili svoje izkušnje prakse in pedagogike kritike kratkega filma v svetu, ki tradicionalno ponuja več možnosti in prostora dolgometražni filmski formi.

 

Ostrenje pogleda

 

Filmskokritiška delavnica

Ponedeljek–sobota
14.-19. avgust

Izvajalec: Društvo za širjenje filmske kulture KINO!
Jezik: Slovenščina

 

Ne moremo obljubiti znosnih temperatur ali rešiti sveta, gotovo pa lahko ogrejemo misli pred izpitnim obdobjem in si privoščimo kakšnega ta kratkega.

Ob večerih bomo kritično ostrili pogled ob kratkometražnih filmih ter gostili ustvarjalce, ki jih bomo tudi zastavili kakšno vprašanje. Ob mentorskem usmerjanju bomo misli izostrili v krajše zapise, ti pa bodo objavljeni na festivalski spletni strani e-kino.si – izbor pa tudi v reviji KINO!

Filmskokritiško delavnico vodi Žiga Brdnik, redni sodelavec revij KINO! in Ekran, filmski kritik in kurator.

 

#vrednoogleda

 

Filmskokritiška delavnica

Ponedeljek–četrtek
14.-17. avgust

Izvajalec: Društvo slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI
Jezik: Slovenščina

 

K sodelovanju vabimo vse dijake in dijakinje, študente in študentke, ki radi kritično razmišljate o filmu in vas zanimajo inovativne rabe novih medijev. Tokrat ne gre za delavnico klasične, pisne filmske kritike, temveč kritike izbranega filma v poljubnem formatu (tj. storyjev, reelov, videoesejev, ipd.) Na delavnici boste imeli možnost, da pod vodstvom mentorice s področja filmske kritike, dr. Natalije Majsove in mentorja za ustvarjanje novomedijskih avdiovizualnih vsebin, scenarista in režiserja Luke Marčetića (serija V dvoje [2015-], filma Pr' Hostar [2016] in Pr' Hostar 2‰ [2022]), osvojite ne le osnovne elemente filmske kritike, ampak tudi specifike različnih sodobnih medijev kot okvirjev naših načinov gledanja in okolij za kritiški izraz.

Najboljši izdelki bodo predstavljeni v okviru posebnega dogodka na oktobrski Jesenski filmski šoli v Slovenski kinoteki, ki bo letos potekala pod naslovom Mi gledamo film, film gleda nas.

V sodelovanju z revijo Ekran, s finančno podporo Slovenskega filmskega centra.

 

Evropska mreža za filmski diskurz (The END)

 

Filmskokritiška delavnica

Nedelja–nedelja
13.-20. avgust

Udeleženci in udeleženke prve delavnice, so Francesco Bacci, Agnes Houghton Boyle, Florian Saerens, Nini Shvelidze, Oyku Sofuoglu in Nika Šmid.

Izbor besedil, nastalih na delavnicah, bo objavljen na spletni platformi Talking Shorts. Združenje The END v sodelovanju s Talking Shorts predstavlja tudi novo filmsko nagrado v vrednosti 1.000 evrov.

 

Nov kritiški pogled na evropski kratki film: Šest mednarodnih festivalov kratkega filma se je povezalo v Evropsko mrežo za filmski diskurz (European Network for Film Discourse oziroma The END) z namenom spodbujanja kritiške refleksije in poglobljenega ukvarjanja z evropskim filmom. Novoustanovljena mreža, ki je tesno povezana s spletno revijo Talking Shorts, je uradno ustanovljena od marca 2023 in za obdobje dveh let financirana s strani programa EU Ustvarjalna Evropa – MEDIA.

Mrežo sestavljajo festivali Filmfest Dresden, Vienna Shorts, Lago Film Fest, Kortfilmfestival Leuven, Vilnius International Short Film Festival in FeKK – Festival kratkega filma v Ljubljani. Glavni namen mreže je spodbujati kritiški filmski diskurz mlajše generacije, kot tudi za to generacijo, ter seznanjati nova občinstva s cvetočo evropsko filmsko krajino, kar vključuje partnerske delavnice, mentorske programe in različne skupnostne dejavnosti.

Mreža si je navihano kratico The END nadela z dobrim razlogom. »Tako evropski film kot filmska kritika sta pogosto razglašena za mrtva,« z nasmehom pravi koordinatorka mreže Anne Gaschütz iz Dresdna in dodaja, da se želi nova platforma temu aktivno zoperstaviti. »Ko se The End (Konec) ponavadi pojavi v filmih, to običajno pomeni tudi začetek razprave o filmu, kar se nam je zdela lepa analogija.«

Udeleženci in udeleženke filmskokritiške delavnice bodo svoje pisanje o filmu oblikovali pod vodstvom številnih filmskih profesionalcev. Glavni med njimi je Leonardo Goi Moro, publicist in filmski kritik. Je pisec in kolumnist za MUBI, objavlja pa še pri številnih drugih filmskih platformah, med drugim za The Film Stage, Senses of Cinema, Reverse Shot in Film Comment. Poleg pisanja in potovanja po festivalih vodi Berlinale Talents Press, platformo za mlade kritike in kritičarke. Kot mentorja bosta na delavnici sodelovala tudi videoesejistka Jessica McGoff in filmski kurator Jurij Meden.

 

Delavnica snemanja dokumentarnega videa

 

Ponedeljek–sobota
14.-19. avgust

Izvajalec: SCCA-Ljubljana.
V partnerstvu z Društvom KRAKEN in Luksuz Produkcijo.

 

Udeleženke_ci bodo spremljale_i festivalsko dogajanje in se ob mentorski podpori naučile_i posneti in zmontirati različne oblike dokumentarnega videa (intervjuji, prispevki, festivalski video, dokumentiranje). Učile_i se bodo dela v skupini, spoznavale_i dokumentarno novinarsko delo, dobile_i vpogled v ozadje delovanja festivala in spoznavale_i festivalsko ekipo ter goste festivala.

Z vami bodo mentorica Olga Michalik in mentorja Miha Možina in Tomaž Pavkovič.