Ljubezen je orožje

Asiana Jurca Avci, Jelena Radić

Čeprav bi letos bogata zbirka kratkih dokumentarnih filmov o partizanih in antifašističnih shodih v Sloveniji iz Slovenskega filmskega arhiva prišla še kako prav, sva se kot kuratorki odločili, da se osredotočiva na bolj posredno obliko upora, ki se pogosto dogaja v našem vsakdanjem življenju in ne na bojišču. Program, ki sva ga izbrali iz Slovenskega filmskega arhiva, sestavljajo filmi, ki prikazujejo, kako so lahko ljubezen, humor in mehkoba pogosto najmočnejša in najučinkovitejša oblika upora.

Izbrani filmi so različnih žanrov in zvrsti, od stop-motion animacije do eksperimentalnega dokumentarca, vsi pa tako ali drugače predstavljajo alternativno obliko upora – bodisi z romantičnostjo, alternativnim življenjskim slogom ali humornim ozaveščanjem o resnem problemu. Izbrani filmi in njihovo zaporedje izražajo mnenje, da ljubezen premaga vse, čeprav to včasih vseeno privede do nasilnih dejanj. Lep primer med njimi je Poljub Boštjana Hladnika, v katerem mlad par neuspešno išče kraj v mestu, kjer bi se lahko poljubil. Zdi se, da je njuna želja po intimnem trenutku v javnem prostoru v mestu, polnem avtoritativnih osebnosti, uporniško dejanje. Na koncu se izkaže, da je edini kraj, kjer ju nihče ne moti, najbolj javni od vseh. Po drugi strani pa se podoben zaplet, ki se odvija v osnovni šoli, nepričakovano obrne v zadnjem filmu programa, filmu Mihe Hočevarja Zakaj jih nisem vse postrelil?

Čeprav bi letos bogata zbirka kratkih dokumentarnih filmov o partizanih in antifašističnih shodih v Sloveniji iz Slovenskega filmskega arhiva prišla še kako prav, sva se kot kuratorki odločili, da se osredotočiva na bolj posredno obliko upora, ki se pogosto dogaja v našem vsakdanjem življenju in ne na bojišču. Program, ki sva ga izbrali iz Slovenskega filmskega arhiva, sestavljajo filmi, ki prikazujejo, kako so lahko ljubezen, humor in mehkoba pogosto najmočnejša in najučinkovitejša oblika upora.

Izbrani filmi so različnih žanrov in zvrsti, od stop-motion animacije do eksperimentalnega dokumentarca, vsi pa tako ali drugače predstavljajo alternativno obliko upora – bodisi z romantičnostjo, alternativnim življenjskim slogom ali humornim ozaveščanjem o resnem problemu. Izbrani filmi in njihovo zaporedje izražajo mnenje, da ljubezen premaga vse, čeprav to včasih vseeno privede do nasilnih dejanj. Lep primer med njimi je Poljub Boštjana Hladnika, v katerem mlad par neuspešno išče kraj v mestu, kjer bi se lahko poljubil. Zdi se, da je njuna želja po intimnem trenutku v javnem prostoru v mestu, polnem avtoritativnih osebnosti, uporniško dejanje. Na koncu se izkaže, da je edini kraj, kjer ju nihče ne moti, najbolj javni od vseh. Po drugi strani pa se podoben zaplet, ki se odvija v osnovni šoli, nepričakovano obrne v zadnjem filmu programa, filmu Mihe Hočevarja Zakaj jih nisem vse postrelil?