FeKK SLO: Vstaja animiranega filma
Lani je velika nagrada FeKK grand prix prvič šla v roke avtorju oz. avtorici iz programa FeKK SLO, Sari Bezovšek z www.s-n-d.si. Ta je med drugim bruhal apokaliptične podobe, ki so z letošnjim letom postale tudi del realnosti. Njen intenzivni eksperiment je s spojem filma in interneta izumljal nov jezik
Pri tem ga lahko – skupaj s filmom Magični grad je tu! Ester Ivakič, zmagovalcem FeKK SLO – vidimo tudi kot enega od vrhov tistega trenda, ki smo ga pred štirimi leti v slovenski tekmovalni sekciji opazili v izbruhu (neodvisnih) eksperimentalnih filmov. Če so ti zaznamovali FeKK SLO 2019 in če so jim leto zatem udarec vrnili igrani filmi, lahko v letošnjem izboru vidimo prevlado druge zvrsti: 2022 je leto močnih animiranih filmov. Ti namreč zastopajo več kot tretjino sekcije. In kar je še pomembneje: nastajali so tako pod okriljem produkcijskih hiš različne provenience, akademij in tudi povsem neodvisno, kar trije od njih pa imajo za sabo tudi živahno mednarodno festivalsko pot. Tako bo v letošnjem izboru lepo vidno bogastvo pristopov in tehnik, ki jih animirani film nudi ustvarjalcem v Sloveniji.
Druga, malo manj številčno zastopana tendenca je – znotraj festivalskega okvira sicer do neke mere pričakovana – eksperimentalna usmeritev nekaterih dokumentarnih filmov oz. filmov, ki se dogajajo znotraj referenčnega okvira realnih družbenih dogodkov in/ali portretiranja posameznikov. Podobno kot s trendom animiranega dokumentarnega filma se tudi v tem smislu odpira ploden teren za raziskovanje možnosti dokumentaristike.
Ena od dilem izbora FeKK SLO je vedno bila tudi, kaj narediti s filmi, ki ostanejo ob robu tekmovalnega izbora, a obenem premorejo dozo originalnosti, zaradi katere bi jih bilo škoda zamuditi. Iz te dileme se je pred dvema letoma rodila sekcija Drugi val. Ta letos še bolj odločno zavrača status nekakšnega desetega brata in postaja sekcija, ki je pričela razvijati svoja lastna pravila.
Tako je letos Drugi val razbit na dva dela: prvi se posveča generacijskemu Zeitgeistu v najširšem možnem smislu: tako po generacijski pripadnosti avtorjev, specifičnih temah, o katerih govori generacija, ali pristopih, ki jih porojeva internet in dostopna tehnologija. Drugi del sekcije se posveča bolj eksperimentalno-žanrskim izstrelkom, kjer prednjači nekaj nizkobudžetnih hororjev. Gre skratka za to, da se končno pripozna tudi nebrzdano žanrsko ustvarjanje, ki vsako leto najde pot v FeKK-ove prijave, in da – v skladu z letošnjo temo – vsaj del skritega življenja stvari oz. neodvisnega ustvarjanja postane bolj viden.
Prijave v tekmovalni program FeKK SLO vsako leto znova podirajo rekorde. Kvantiteta ni sicer nobeno zagotovilo za kvaliteto, jo pa vsaj statistično dela bolj verjetno. Tako bi že po tej logiki moralo veljati, da izmed 170 prijavljenih filmov, 23 izbranih ponuja precej možnosti takšnih ali drugačnih prebojev.
-Matevž Jerman, Robert Kuret
… Rumene zore
Slovenija, eksperimentalni, 2022 , 3'
4sqm
Jaka Komac, Slovenija, eksperimentalni, 2021, 3'
Albert čemu?
Fabris Šulin, Slovenija, igrani, 2022, 13'
Babičino seksualno življenje
Urška Djukić, Émilie Pigeard, Slovenija, animirani, dokumentarni, 2021, 14'
BLC1
Dominik Mencej , Slovenija, eksperimentalni, 2022, 14'
Bonkas⁹
Yuliya Molina, Slovenija, dokumentarni, 2022, 16’
Cigan in smrt
David Lužar, Slovenija, igrani, 2021, 21'
Rodna gruda
Filip Jembrih , Slovenija, dokumentarni, 2022, 14'
Sutherland v okvirju
Dvoika (Matjaž Jamnik, Gaja Naja Rojec) , Slovenija, dokumentarni, 2021, 20'
Ko sem bila stara deset let, sem bila zaljubljena v Madonno tako močno, da sem se jokala, ker ni moja mama
Slovenija, eksperimentalni, 2022, 3'
Kurent
Miha Reja , Slovenija, animirani, 2021, 7'
Musical
Žiga Krajnc, Slovenija, animirani, 2021, 8'
Not Go Gentle
Sasha Ihnatovich , Slovenija, eksperimentalni, 2022, 5'
Obzornik 670 – Rdeči gozdovi
Nika Autor , Slovenija, dokumentarni, 2022, 16’
Pentola
Leo Černic , Italija, Slovenija, animirani, 2022, 7'
Pesem kitov
Žoel Kastelic, Slovenija, animirani, 2021, 3'
Preprost človk in konec sveta
Ester Ivakič, Slovenija, igrani, 2022, 17'
Steakhouse
Špela Čadež , Slovenija, animirani, 2021, 10'
Ta presneta očetova kamera!
Miloš Tomić, Slovenija, animirani, dokumentarni, 2021, 7'
Tako se je končalo poletje
Matjaž Ivanišin , Slovenija, Madžarska, Italija, igrani, 2022, 12’
x1 – ESCHATON
Juš Premrov, Slovenija, eksperimentalni, 2022, 7'
Za vogalom
Martin Turk, Slovenija, igrani, 2022, 13'