FeKK BAL
FeKK BAL, ki doživlja na FeKK-u svojo drugo manifestacijo, predstavlja heterogen izbor, o katerem ni mogoče govoriti nasploh ali z eno samo tezo. Zato morda tri puščice, trije vhodi v letošnjo selekcijo filmov z najboljšega polotoka na sončni strani Zemlje.
Kar že leta izstopa v selekciji FeKK-ovega mednarodnega tekmovalnega programa (bivšega FeKK YU), je neenakovredna zastopanost različnih držav. Pri tem se kaže razmeroma vztrajna dihotomija med tem, katere države v selekciji prevladujejo (Hrvaška, Srbija, Grčija, Romunija), katere pa so omejene na enega ali dva predstavnika (Črna gora, Bosna in Hercegovina, Kosovo, Makedonija, Albanija, Bolgarija). To seveda odpira širše vprašanje načinov financiranja filma, delovanja filmskih centrov, skratka prisotnosti sistemsko-institucionalne podpore. Pri čemer pa seveda obstajajo tudi izjeme, ki se s svojimi filmi redno uvrščajo na najbolj relevantne evropske filmske festivale.
Druga stvar, ki je v letošnjem FeKK BAL-u malo bolj specifična – in kaže tudi na samo politiko izbora – je dejstvo, da kratki igrani film ni paradna kategorija. Če so lani novopriključene države v nasprotju s staroselci iz bivše Jugoslavije izstopale po igrani produkciji, lahko letos tudi na tej strani beležimo upad. V izboru smo tako prej izpostavili razne zvrstne križance, kjer lahko opažamo hibride igranega in dokumentarnega v vedno bolj trendovski dokufikciji, pa tudi mešanje igranega in dokumentarnega z eksperimentalnim. Kar morda v festivalskem kontekstu niti ni tako zelo presenetljivo.
Tretji poudarek pa je seveda ta, da si FeKK BAL kljub povečanemu bazenu in s tem odgovornosti v izboru še vedno želi kakšnega filma ali treh, ki bodo gledalke in gledalce stresli iz hlač, ob čemer se bodo lahko zmedeno spraševali: kaj pa smo ravnokar videli?
Politika festivalskega izbora se pač dogaja tudi ali predvsem na mestih, ki na prvi pogled delujejo kot robovi programa, njegovi ekscesi, do katerih pa si mora izbor v končni fazi tudi vzeti pravico. Kateri so ti filmi, prepuščamo vaši gledalski senzibiliteti, čeprav si po drugi strani drznemo trditi: ko boste tam, boste vedeli.
Ker smo bistveno povedali, naj na koncu dobi besedo še statistika: skoraj 200 filmov smo letos obravnavali, v dolžini skoraj 50 ur. Debate in ruvanje s selekcijskim komitejem je preživelo dva ducata umazancev – v čast jim bomo namenili veliko platno letošnjega programa FeKK BAL.
Peter Cerovšek, Robert Kuret, Anne Tassel
Linije
Ivan Stojkovic, Srbija, animirani, 2021, 6'
Štiri tablete zvečer
Leart Rama, Kosovo, Švica, igrani, 2021, 25'
Še malo do novega leta
Marko Bičanić, Hrvaška, dokumentarni, 2021, 18'
Svoboda
Miroslav Savić, Srbija, igrani, 2021, 17'
Sin prerokinje
Stanka Gjurić, Hrvaška, igrani, 2022, 7'
Sence
Dea Jagić, Hrvaška, animirani, 2021, 8'
Razseljeno
Samir Karahoda, Kosovo, igrani, 2021, 15'
Prilagojeni
Dejan Petrović, Srbija, dokumentarni, 2021, 19'
Pozdrav soncu
Darko Masnec, Hrvaška, animirani, 2022, 9'
Pod jezerom
Thanasis Trouboukis, Grčija, eksperimentalni, 2022, 17'
Ples v kaosu
Murat Zherka, Severna Makedonija, igrani, 2021, 16'
Pesem goloba
Eneos Çarka, Belgija, dokumentarni, eksperimentalni, 2021, 16'
Očeta ni več?
Kirineos Papadimatos, Grčija, animirani, eksperimentalni, 2022, 15'
Null Cone
Vladislav Knežević, Hrvaška, eksperimentalni, 2022, 9'
Načrtovanje poletja
Alexandru Mironescu, Romunija, igrani, 2021, 26'
Mir
Gorana Jovanović, Srbija, animirani, 2021, 11'
Mikrobiom
Stavros Petropoulos, Grčija, dokumentarni, 2021, 26'
Prostori, ki jih dihamo
Davor Sanvincenti, Hrvaška, dokumentarni, eksperimentalni, 2022, 22'
Ko smo bili tu
Sunčica Fradelić, Hrvaška, ekspirimentalni, 2022, 15'
Ko se zdani
Karmen Obrdalj, Bosna in Hercegovina, igrani, 2021, 23'
Ječmen
Andrija Mugoša, Črna gora , igrani, 2021, 18'
Enake sanje
Vlad Petri, Romunija