Preskoči na vsebino
en

FeKK 2022

15. - 20. 8. 2022

Skrito življenje

FEKK OSMIČ: V ISKANJU SKRITIH PERSPEKTIV

Ko smo si leta 2015 zadali izziv pripraviti relevanten festival kratkega filma s kontinuiteto, se nam niti sanjalo ni, s kakšno hitrostjo se bo v prihajajočih letih spremenila tako krajina kratkega filma, kakor tudi vsesplošna družbena realnost. V zadnjih letih smo dočakali številne velike mejnike, ki so dodobra pretresli ustaljene poglede na lokalno in globalno sceno. Po eni strani smo bili pri nas priča velikemu razmahu priljubljenosti kratke forme, do nedavnega še nezamisljivih mednarodnih uspehov slovenskega kratkega filma in vsako leto rekordnega števila prijav, po drugi pa smo v zgolj nekaj letih doživeli svetovno pandemijo, nadaljno politično degradacijo ter porast in utrditev avtoritarnih, razdiralnih politik tako doma kot v tujini. Za nameček pa še ekspanzionistično vojno sredi Evrope in padec na trda tla ob spoznanju razsežnosti hitrih posledic antropogenih podnebnih sprememb. Ob vsem tem se nam retrospektivno zdi, da se je festival pred osmimi leti oblikoval v obdobju nekakšne brezskrbne naivnosti, v katerem je poglavitni imperativ festivala – poleg kratkih filmov – diktirala predvsem obilica heckanja. V skladu s časi pa smo tudi pri FeKK-u pričeli zoreti in vse bolj ozaveščati odgovornost, ki je prihajala z razvojem in rastjo festivala. Tudi zato smo v zadnjih letih med drugim uvedli festivalske teme, s katerimi si prizadevamo biti odzivni in nagovarjati k refleksiji sedanjosti.

Predvsem slednje je vplivalo na razmislek in odločitev o letošnji temi, ki tokrat – manj fatalistično kot v preteklih letih (#katastrofekk) – kliče k oddihu od antropocentričnih filmskih narativ in gledalčev pogled usmerja k skritim in marginalnim perspektivam. Osrednjo vlogo posebej kuriranih programov smo tako namenili naravi v njenih najrazličnejših razsežnostih, s tem pa tudi težnji do bolj empatičnega in celovitejšega razumevanja sveta okoli nas, ki gre mimo diktata kapitala in ideologij. Filmi nam bodo približali skrivno življenje flore, favne, omnie in nečloveških agentov. Tematsko osredotočenost na naravo pa bo dopolnjevala tudi razstava z naslovom Nature Is Healing prejemnice lanskega FeKK Grand Prixa, Sare Bezovšek. Prav tako smo se letos še bolj obvezali k dolgoročno trajnostni in zeleni festivalski produkciji.

A vendarle brez strahu, FeKK še zmeraj ostaja zavezan heckastemu imperativu, saj je jasno, da bi bilo smešno, če bi se jemali preveč resno, obenem pa v tako turbulentnih časih postaja vse bolj izrazito tudi zavedanje, da se bo treba zelo hitro preusmeriti od izpostavljanja problemov k iskanju rešitev in alternativ (ki se seveda nemalokrat razvijejo tudi v zavetju umetnosti in humorja).

Peter Cerovšek, Matevž Jerman